Redo för gymstart? Höstens fitnesskatalog är här

Redo för gymstart? Höstens fitnesskatalog är här

Efter lata sommardagar är det dags att komma igång med träningen igen! Varför inte med fitness? Fitnessträning kan enkelt utföras i hemmet, bara du har rätt utrustning och motivation. I Decathlons Träna Hemma-katalog hittar du allt du behöver för en effektiv träning.

Vad är fitness?

Fitness är ett samlingsnamn för många typer av träning (kondition, styrka, yoga, pilates mm). Det finns många fördelar med fitnessträning, till exempel blir din träning varierad. Innan du bestämmer dig för vad du ska träna bör du fråga dig vad syftet med träningen är: Vill du få bättre kondition, tappa vikt, bli fastare eller starkare? Om du formulerar ditt mål med träningen är det lättare att skaffa rätt redskap för att nå dit.

Träna kondition och få utlopp för din energi

Släpp allt vad jobb och hemmasysslor heter för en stund med hjälp av ett träningspass. Rensa dina tankar med hjälp av ett hårt pass där du ger allt, eller välj ett lugnare där du får mer avkoppling. Bra hjälpmedel för konditionsträning i hemmet är löpband och crosstrainersHopprep är ett komplett och billigt tillbehör för effektiv konditionsträning: Att hoppa hopprep innebär effektiv träning med hög fettförbränning och det ökar uthålligheten – och visste du att 15 minuters hoppning motsvarar 30 minuters löpning?

Bygg, stärk och forma musklerna

Har du som träningsmål att öka i muskelmassa bör du först tänka efter vilken del av kroppen du vill stärka: Överkropp, underkropp, core-partiet eller hela kroppen?

Om du vill träna hela kroppen är en crosstrainer eller en roddmaskin ett passande redskap att införskaffa. Om du vill träna överkroppen är en träningsbänkbänkpresskettlebells eller hantlar bra verktyg. För att träna magmusklerna kan du gärna använda någon typ av magträningsredskap. För att träna underkroppen rekommenderar vi dig att köpa en crosstrainer eller en mer klassisk motionscykel.

För att forma musklerna kan du även ta hjälp av enkla och smarta tillbehör som gummiband och pilatesbollar. Genom att tona musklerna gör du dem fastare, men ökar inte i muskelmassa.

Med rätt redskap i hemmet kan du enkelt genomföra mångsidiga träningspass. Redskapen kan ibland vara lite skrymmande, men har ofta smarta hjul och fällsystem för att vara enkla att ställa undan. Kolla in Decathlons höstkatalog för fler tips, eller kom in och testa redskapen i butiken i Kungens kurva