Deflamo erhåller sin hitintills största order till ett värde av ca 1,8 MSEK

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 08:00 CET

Malmö 25 november 2016

Det är med glädje Deflamo AB kan meddela att ytterligare order på Apyrum, till ett värde av ca 1,8 MSEK, har mottagits. Beställaren är en återkommande kund inom PVC-marknaden.

Leveranserna av den inkomna ordern kommer att ske under första halvåret 2017.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Johnny Bodin, vd, Deflamo AB (publ)
E-mail: johnny.bodin@deflamo.com

Deflamo är ett specialkemiföretag som utvecklar, producerar och marknadsför miljömässigt överlägsna flamskydds­medel under produktnamnet Apyrum.

Produkterna är ett miljövänligt alternativ till farliga flamskyddsmedel som innehål­ler t ex brom, klor och antimon, ämnen som är skadliga för miljö och hälsa. Med Apyrum får man som kund:

- Den konkurrenskraftiga pris- och prestandarelationen, även jämfört med traditionella flamskyddsmedel
- Tillgång till Deflamos applikationskunskap och testmöjligheter, vilket bidrar till att minska kundens utvecklingskostnader och time-to-market

Bolaget fokuserar främst på att ersätta konventionella flamskyddsmedel i plaster och andra polymera material, men vi samarbetar även med kunder inom flera olika områden avseende applikationsutveckling. En central del i Deflamos erbjudande är att hjälpa kunderna med formulering, testning och införande av flamskyddade produkter med Apyrum. Detta bidrar till att kunderna kan utveckla nya produkter med miljöanpassad profil, både billigare och snabbare.

Deflamo AB är ett publikt svenskt aktiebolag som är listat på Nasdaq First North. Avanza är bolagets Certified Adviser.