DEFLAMO ställer ut på Fire Resistance in Plastics 2013

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 17:00 CET

Svenska DEFLAMO, som utvecklar och tillverkar det naturliga flamskyddsmedlet
Apyrum, ställer även i år ut på Fire Resistance in Plastics 2013 i Köln, Tyskland.

Konferensen är en årligt återkommande teknik‐ och branschkonferens som
arrangeras av AMI och som avhandlar det senaste inom flamskyddsforskning och
utveckling som kommer att påverka industrin.

Liksom föregående år kommer DEFLAMO att presentera information om
utvecklingen av Apyrum och visa hur effektivt medlet fungerar för att skydda
olika typer av material – utan att innehålla farliga ämnen som brom och antimon.

– Vi knöt många viktiga kontakter och kunde genomföra flera affärer tack vare vår
utställning under förra årets konferens så vi kommer att satsa stort på årets event,
säger Fredrik Westin, vd på DEFLAMO.

För mer information om Fire Resistance in Plastics 2013, besök http://www.amiplastics.com/events/Event.aspx?code=C550&sec=3428

DEFLAMO är ett specialkemiföretag som utvecklar, producerar och marknadsför det miljövänliga flamskyddsmedlet Apyrum till tillverkningsindustri och tjänsteföretag i Europa.

Apyrum är ett patenterat, miljövänligt och biologiskt nedbrytbart flamskyddsmedel som är konkurrenskraftigt i industriellt bruk. Vi samarbetar i dag med industriföretag som tillverkar produkter av plast, papper, trä, och andra material och som används till byggnader, fordon, elektronik med mera där höga krav ställs på brandskydd och miljö, säkerhet och hälsa. Apyrum ersätter farliga flamskyddsmedel som innehåller till exempel brom, klor, antimon, bor och fosfatestrar med ämnen som är ofarliga för miljö och hälsa.

DEFLAMO AB är ett publikt svenskt aktiebolag som är listat på Aktietorget och äger patenten för Apyrums miljövänliga flamskyddsteknologi i hela Europa och i delar av Asien. Inom området finns flamskyddsteknologi i hela Europa och i delar av Asien. Inom området finns en tredjedel av världsmarknaden för flamskyddsmedel. Verksamheten i DEFLAMO omfattar utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning. En central del i försäljningsarbetet är teknisk projektledning och att tillsammans med kunderna utveckla, utvärdera och optimera deras tillverkningsprocesser till de delar som berör flamskyddsteknologi.