DEKRA gör Swedavias flygplatser säkrare

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2017 12:59 CET

Foto: Swedavia

DEKRA är en koncern med säkerhet i fokus som erbjuder tjänster för ökad person- och driftsäkerhet. Det nya avtalet med Swedavia innefattar ett antal tjänster inom teknisk kontroll på Swedavias 10 flygplatser i Sverige.

DEKRA kommer att utföra återkommande besiktning på alla tryckkärl samt besiktning av hissar, rulltrappor, portar och annan lyftbärande anordning samt brandlarm och sprinklers. Avtalet gäller alla Swedavias 10 flygplatser i Sverige, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Där ibland landets två största flygplatser, Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport.

Precis som för DEKRA står säkerhet tillsammans med kundfokus, och hållbar utveckling i fokus för Swedavia. I och med det här avtalet kommer DEKRA vara en del av det arbetet hos Swedavia.

- Vi på DEKRA är väldigt stolta att få vara en del av säkerhetsarbetet på Sveriges flygplatser, säger Lars Björnmyr, affärsutvecklare på DEKRA.

DEKRA verkar för ökad säkerhet inom en rad branscher via oberoende besiktning, provning och certifiering. Vi finns på 28 orter i Sverige och är Europas ledande företag inom teknisk kontroll med 37 000 medarbetare i 58 länder.

Kommentarer (0)