Delicato + Sales Support

DELICATO INLEDER NYTT SAMARBETE MED SALES SUPPORT

2016 lade Delicato om hela sin distributionskedja för försäljning dagligvaruhandeln – från att gå på brödbilar till att gå via centrallager. Förändringen följde marknadens generella förflyttning och har bevisat sig vara framgångsrik. Nu tar Delicato nästa steg i sin närvaro i svensk dagligvaruhandel och inleder ett samarbete för fältbearbetning tillsammans med Sveriges ledande säljbolag; Sales Support. Samarbetet inleds 17e februari 2019.

”Vi på Delicato är exalterade över möjligheten att få vidareutveckla försäljningen tillsammans med Sales Support på DVH. Vårt kundfokuserade samarbete kommer lyfta intresset för kategorin och tillföra värde i alla led” säger Johan Berg, Försäljningschef på Delicato.

”Sales Support är glada och stolta över att tillsammans med Delicato inleda ett samarbete där vi kan nyttja vår kompetens om försäljning i butik till att öka tillgängligheten och synligheten av Delicatos produkter som t.ex. Delicatobollen, Punschrullen, Mazarinen m.fl., till både konsumentens och butikens nytta” säger Mikael Gattberg, Country Manager på Sales Support.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Berg, Försäljningschef på Delicato. 070-624 11 40. johan.berg@delicato.se

Mikael Gattberg, Country Manager på Sales Support. 070-603 34 58. mikael.gattberg@salessupport.se

Sales Support är Sveriges ledande säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svensk detaljhandel. Företaget har drygt 200 anställda, merparten i säljkårer på dagligvaruhandel, servicehandel, storkök samt apotek som hanterar en uppdragsgivareomsättning på ca 3 miljarder SEK fördelade på ca 60 varumärkesägare.!

För mer information: www.salessupport.se

Delicato grundades 1948 av Einar Belvén och är idag ett familjeägt företag i andra generationen.Einar var en nytänkande man med en kunskap om konditorihantverk och affärer som inte många kan mäta sig med. Idag arbetar drygt 150 personer i vårt bageri i Segeltorp, söder om Stockholm, med att fortsätta med det Einar startade: Att baka fika till folket!

Många av våra bakverk är idag älskade klassiker såsom Delicatobollen och Punchrullen men vi bjuder på så mycket mer än så; både tårtor, skumraketer, cheesecakes och hela tiden har vi nya spännande saker på gång – alla bakade med en stor skopa kärlek och en gnutta humor!