EMC CLARiiON förstärker ledarskap inom virtuella bandbibliotek

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 13:09 CEST

EMC lanserar ett nytt diskbaserat backupsystem inom CLARiiON-familjen, integration med EMC NetWorker 7.3 och stöd för IBM:s System i-plattform.

CLARiiON DL210 heter det nya disksystemet som är till för backup och återställning av data. Systemet, som erbjuder virtuella bandbibliotek, är en ingångsmodell och är anpassat för medelstora företag. Systemet har ett antal SATA-diskar på 500 GB styck och kan lagra mellan fyra och 24 TB med data. Systemet är enkelt att driftsätta i en befintlig miljö då det kan emulera ledande bandbibliotek och bandstationer utan större förändringar i befintlig miljö samtidigt som fysiska begränsningar elimineras.

EMC har också fördjupat integrationen med CLARiiON Disk Library och EMC NetWorker 7.3 vilket innebär att företag kan använda EMC:s mjukvara för administration av såväl virtuella som fysiska bandbibliotek i CLARiiON Disk Library.

Den tredje nyheten är att kunder som kör IBM System i-plattform nu kan köra CLARiiON-systemen DL210, DL710, DL720 och DL740 vilket innebär att de nu kan dra fördelar av EMC:s diskbaserade backupsystem.

– Allt fler företag har insett fördelen med diskbaserad backup och hittills har vi levererat över 35 petabyte med lagringskapacitet inom segmentet virtuella bandbibliotek, säger Max Leissner, produktchef på EMC Sverige. Det gör oss till marknadsledande inom området men vi vilar inte där utan vill stärka ledarskapet genom att introducera DL210 och de andra nyheterna för att göra diskbaserad backup tillgängligt för flera kunder.

Max Leissner, produktchef EMC Sverige, telefon: 08-555 120 67, 070 – 565 46 53 e-post: Leissner_Max@emc.com

EMC Corporation (NYSE:EMC) är världens ledande leverantör av produkter, tjänster och lösningar för lagring och hantering av information som hjälper organisationer att maximera värdet av sin information till lägsta totalkostnad vid varje tidpunkt i informationens livscykel.. I Sverige har EMC funnits sedan 1995, med kontor i Stockholm och Göteborg. Information om EMC:s produkter och tjänster finns på www.sweden.emc.com respektive www.emc.com