EMC lanserar enkla lagringslösningar för mellanstora företag

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 13:37 CET

Från EMC kommer nu ett flertal kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar för mellanstora kunder som vill kunna konsolidera, säkerhetskopiera, arkivera och skydda sin information.

– Vi vill förenkla de viktigaste lagringsrelaterade processerna som våra kunder har. Bland annat använder många kunder lösningar från Oracle och Microsoft och genom att kombinera den nya hårdvaran i CX3-plattformen med våra nya lösningar kan partner och kunder enkelt driftsätta en infrastruktur för sin viktigaste information, säger David Rogner på EMC Sverige.

Här är nyheterna som EMC lanserar:
• EMC CLARiiON CX3-10 FC/iSCSI. Ny ingångsmodell av EMC:s lagringssystem som kan skala upp till 30 TB och har en överföringshastighet på 4 GB/s mot nätverket. Har både fibre channel- och iSCSI-koppling i samma enhet vilket ger kunderna maximal flexibilitet. Det går också att blanda fibre channel- och SATA-diskar i samma system.
• EMC RecoverPoint/SE. Mjukvara för att replikera data mellan två CLARiiON CX- eller CLARiiON CX3 UltraScale-system. Möjlighet att gå tillbaka till en given tidpunkt vilket skyddar mot fel i databaser, serverkrascher, mjukvarufel, virus, användarmisstag och andra saker som kan äventyra skyddet av data.
• EMC Reference Architectures and Assessment Services for Microsoft Exchange 2003 and Microsoft SQL Server 2005. Kombinerad guide och tjänst så att partnerföretag på bästa sätt kan hjälpa sina kunder driftsätta den mest kostnadseffektiva konsolideringen samt lösningen för backup och katastrofsäkring för Exchange Server 2003 och SQL Server 2005.
• EMC Reference Architecture and Assessment Service for Oracle RAC 10g. Hjälper partnerföretag att snabbare kunna hjälpa sina kunder konsolidera, säkerhetskopiera och skydda Oracle RAC 10g och samtidigt sänka totalkostnaderna.

David Rogner, EMC Sverige, 08 -55 51 20 21, rogner_david@emc.com