EMC lanserar Managed Services

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2006 14:48 CEST

För att hjälpa kunder att förbättra driften av sina lagringslösningar lanserar EMC idag en ny portfölj med tjänster där kunderna bland annat kan få hjälp av en EMC-tekniker på plats.

EMC Managed Services kompletterar EMC:s befintliga tjänsteutbud med specialanpassade tjänster där EMC hjälper kunden på plats i sin lagringsmiljö med att administrera, skydda och lagra affärsinformation.

Tre tjänster ingår i EMC Managed Services:

• EMC Residency Services. Möjligheten att under en viss tid få tillgång till en EMC-tekniker på plats. Teknikern hjälper till med dagliga lagringsgöromål och anlitas oftast på grund av att egen kompetens inte finns. Till exempel kan en EMC-tekniker övervaka lagringsmiljön, varje vecka göra statusrapporter på lagringskapacitet och hjälpa till med felsökning.
• EMC Managed Utility Service. Kombinerar tjänster på plats med möjlighet att växa med behoven. För företag med skiftande behov av lagringskapacitet. EMC sköter lagringsmiljön och installerar lagringskapacitet hos kunden när behov uppstår. Kunden betalar för den kapacitet som används.
• EMC Storage Management Services. En tekniker från EMC hjälper till med omfattande lagringsadministration över en längre förutbestämd period. Till exempel kan teknikern ansvara för en lagringsmiljö med en lagringskapacitet på minst 100 TB under en treårsperiod. I slutet av den perioden får kunden en ”manual” för sin miljö på hur lagringen bäst ska skötas.

– Våra nya tjänster kan hjälpa kunderna med att bygga och sköta sin lagringsmiljö enligt den strategi de har satt upp kombinerat med den kompetens vi besitter när det gäller ITIL, IT Infrastructure Library, säger Max Leissner, produktchef på EMC Sverige. Med hjälp av våra produkter, tjänster och arbetsprocesser kan kunderna mer effektivt utnyttja den investering de har gjort i sin lagringsmiljö.

Max Leissner, produktchef EMC Sverige, telefon: 08-555 120 67, 070 – 565 46 53 e-post: Leissner_Max@emc.com