EMC Retrospect får stöd för Windows Vista

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2007 10:48 CET

EMC meddelar idag att företagets backupprogram EMC Retrospect 7.5 nu har stöd för operativsystemet Windows Vista. Den nya funktionen gör att små och medelstora företag eller hemanvändare nu kan säkra sin digitala information i Windows Vista.

Genom att ge stöd för de nya säkerhetsfunktionerna och den förbättrade stabiliteten i Windows Vista, kan Retrospect 7.5 hjälpa till att ytterligare minska risken att förlora data. Förutom stöd för Microsofts nya operativsystem kan nu Retrospect 7.5 också göra säkerhetskopieringar på brännbara Blu-ray-skivor.

Befintliga Retrospect 7.5-kunder kan nu utan kostnad ladda ner en uppdatering av programmet på www.emcinsignia.com.