Epicor|CRS och RSA samarbetar om säkrare butikslösningar

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 08:45 CET

För att göra det säkrare för butiker som använder kortbetalningsutrustning för sina kunder, har EMC:s säkerhetsdivision RSA och Epicor|CRS startat ett samarbete om att integrera betalningslösningar med skydd från RSA.

Epicor|CRS är en division inom Epicor Software och är en ledande leverantör av affärsmjukvara. På RSA Conference 2007 meddelade Epicor och RSA, EMC:s säkerhetsdivision, att de båda företagen startat ett samarbete som kommer att göra det möjligt för gemensamma kunder att minska krånglet med driftsättning av krypteringslösningar.

Samarbetet går ut på att integrera lösningar från Epicor|CRS med RSA Key Manager. Det är en självständig lösning för att hantera krypteringsnycklar och är anpassad för att ge företag full kontroll över sina krypteringsnycklar genom en central, säker och enkel administration av alla applikationer.

Enligt alliansen ska RSA Key Manager snart integreras med Epicor|CRS så att alla kunder snabbt kan centralisera hanteringen av krypteringsnycklar inom företaget. Tack vare integrationen kan butiker få ett komplett skydd av sin information genom hela livscykeln och leva upp till de krav som finns i PCI Data Security Standard, en samling riktlinjer för dataskydd som tagits fram av stora kreditkortsföretag som Visa, MasterCard, American Express och Diners.

– Den här alliansen är intressant eftersom den gör det möjligt att ge fullgott krypteringsskydd redan vid kassan. Detta försäkrar kunder och övriga intressenter, till exempel kortleverantörerna bakom PCI-kraven, att transaktionsinformationen hanteras säkert, säger Håkan Melin, country manager för RSA på EMC Sverige.

Håkan Melin, country manager, Sweden, RSA, The Security Division of EMC,
Telefon: 08-725 09 03, e-post: hmelin@rsa.com

About RSA
RSA, The Security Division of EMC, is the expert in information-centric security, enabling the protection of information throughout its lifecycle. RSA enables customers to cost-effectively secure critical information assets and online identities wherever they live and at every step of the way, and manage security information and events to ease the burden of compliance.
RSA offers industry-leading solutions in identity assurance & access control, encryption & key management, compliance & security information management and fraud protection. These solutions bring trust to millions of user identities, the transactions that they perform, and the data that is generated. For more information, please visit www.RSA.com and www.EMC.com