Dell Technologies presenterar datorer och skärmar med 5G, AI och premiumdesign under CES 2020

Dell Technologies (NYSE: DELL) presenterar nya produkter och mjukvara för sina Latitude-, XPS- och skärmportföljer under CES 2020. Med artificiell intelligens (AI), 5G och innovativ design blir arbete och spel ännu mer sömlöst, intelligent och underhållande.

"PC-branschen har aldrig varit mer vibrerande med inbyggd AI, 5G och den bästa designen vi någonsin sett, allt för att hjälpa oss göra våra liv enklare," säger Sam Burd, president på Dell Client Solutions Group. "Det som jag tycker är spännande är att bland alla de häftiga nyheter som presenteras på CES, så spelar PC:n en central roll i att hjälpa människor innovera, influera och uppnå saker.”

Latitude 9000-serien mindre och tunnare än någonsin, med större skärm och överlägsen användarupplevelse

Den nya Latitude 9510 – världens minsta och lättaste 15-tummare, levererar den längsta batteritiden någonsin för en 15-tums affärsdator. Latitude 9510 erbjuder 5G, inbyggd AI, kraftfulla ljudfunktioner och intelligenta lösningar som ökar produktiviteten.

Med en vikt på endast 1,4 kg kan användare resa lätt utan att bära den extra vikten av batteriladdare, adaptrar eller högtalartelefonpuckar. Den stora skärmstorleken, tillsammans med Intel® Wi-Fi 6 (Gig +) och 5G- funktioner, ökar produktiviteten oavsett var användaren befinner sig. Placeringen av 5G-antenner i högtalarna maximerar InfinityEdge-skärmen, medan kolflödesfläktar och dubbla värmerör skapar en tyst och sval användarupplevelse. Latitude 9510 lanseras med vPro-teknik och de senaste 10: e Intel® Core ™ i7-processorerna och har en aluminiumfinish med diamantskurna kanter för de som vill ha kombinationen prestanda och stil.

Som världens mest intelligenta 15-tummare leder Latitude 9510 den kommersiella PC-industrin med den första inbyggda och automatiserade AI-baserade optimeringstekniken. Nyutvecklade programvaran Dell Optimizer arbetar non-stop bakom kulisserna med ExpressCharge, ExpressResponse, ExpressSign-In och Intelligent Audio för att minska förseningar och frustration hos användaren.

XPS 13 – ny design och uppdaterad prestanda

Den nya XPS 13 har fått en helt ny design för att uppnå den bästa datorupplevelsen med de exklusivaste materialen, mindre och tunnare profil och en större display. Elegant tillverkad med aluminium, kolfiber, vävt glasfiber och härdat Corning® Gorilla®-glas, har nya XPS 13 en felfri finish i en hållbar och flexibel design.

Med en större 16:10-bildskärm som sträcker sig från alla fyra kanter, erbjuder XPS 13 en 25 procent ljusare InfinityEdge10-skärm med mer skärmutrymme. Dessutom levererar den nya XPS 13 det som fansen älskar mest – en 13,4-tums skärm i en 11-tums formfaktor.

XPS 13 erbjuder 10:e Gen Intel® Core™-processorer och lång batteritid för användaren som behöver batteri och prestanda på språng. En större pekplatta, kant-till-kant-tangentbord och enhandshållning öppnar den perfekta balansen mellan estetik och funktionalitet. Den nya XPS-förpackningen innehåller mer hållbara material, vilket gör det lättare för kunderna att återvinna. Tillgängliga modeller inkluderar den traditionella XPS 13 med Windows 10 och Developer Edition med Ubuntu 18.04LTS.

Underhållen och uppdaterad med Dell Cinema Guide och Dell Mobile Connect

Dell Technologies lanserar Dell Cinema Guide, en butik för att söka efter underhållning att streama. Windows-användare kan ladda ned appen, och snabbt hitta tv-program och filmer från över 200 streamingtjänster från en enkel innehållsguide. Sedan är det bara att luta sig tillbaka och uppleva fantastisk färgåtergivning, ljud och streaming av Dell Cinema.

Sedan lanseringen 2018 har Dell Mobile Connect hjälpt mer än en miljon användare koppla samman sin PC och smartphone. Under våren 2020 kommer Dell Mobile Connect att utöka funktionen och möjliggöra användandet från tidigare endast Android-telefoner till iOS-användare. XPS-, Inspiron-, Vostro-, Alienware- och G Series-användare med iOS-telefoner kommer därmed kunna få direkt åtkomst till sina favoritappar och dra fördel av drag-and-drop-filöverföring och spegling av innehåll direkt från deras Dell-PC.

Dells toppskärmar: Se allt och gör vad som helst

Användare kan samarbeta effektivt med den nya Dell 86 4K Interactive Touch Monitor som digitaliserar gårdagens whiteboard. UltraSharp 43 4K USB-C låter användare se innehåll från upp till fyra anslutna datorer samtidigt för att maximera produktiviteten. Den nya UltraSharp 27 4K USB-C-skärmen med VESA DisplayHDR TM400 erbjuder bred färgtäckning för exakt färgåtergivning. Den nya Alienware 25 Gaming Monitor är byggd för hastighet med otrolig 99 procent sRGB-färgtäckning och har snabb IPS-teknik som erbjuder rika färger, en uppdateringsfrekvens på 240 Hz och en snabb svarstid på 1 millisekund grå till grå responstid, allt i naturlig FHD-upplösning. Den har också AMD Radeon FreeSync™-teknologi och är NVIDIA G-SYNC®-kompatibel.

Läs mer om de nya Dell-skärmarna här.

Rekommenderade priser och tillgänglighet (lokala priser meddelas vid senare tillfälle)

Tillgängligt via Dell.com:

● XPS 13 finns tillgänglig från och med 7 januari till ett rekommenderat pris på US $999.99.

● XPS 13 Developer Edition, finns tillgänglig från och med februari till ett rekommenderat pris på US $1,199.99.

●Dell Cinema Guide, går att ladda ner gratis på valfri Windows 10 PC via Microsoft store.

●Dell Mobile Connect med iOS dataöverföring och skärmspegling kommer att gå att ladda ner från Microsoft Store och komma förinstallerade på samtliga av Dells konsumentsystem under våren.

●Latitude 9510, finns tillgänglig från och med 26 mars till ett rekommenderat pris på US $1,799.00.

●Dell 86 4K Interactive Touch Monitor (C8621QT) finns tillgänglig från och med 10 april. Pris kommer att offentliggöras närmre lansering.

●Dell UltraSharp 43 4K USB-C (U4320Q) kommer att finnas tillgänglig från och med 30 januari till ett rekommenderat pris på US $1,049.99.

●Dell UltraSharp 27 4K USB-C Monitor (U2720Q) kommer att finnas tillgänglig från och med 30 januari till ett rekommenderat pris op US $709.99.

●Alienware 25 Gaming Monitor (AW2521HF) kommer att finnas tillgänglig från och med 11 mars till ett rekommenderat pris på US $499.99.

• produktnyheter
  • ces
  • ces2020

Dell Technologies (NYSE:DELL) är en unik familj av företag som hjälper företag, organisationer och privatpersoner att skapa sin digitala framtid och förändra hur de arbetar, lever och leker. Dell Technologies erbjuder marknadens bredaste portfölj av innovativa produkter och tjänster och sträcker sig från edge computing i nätverkets ytterkanter, hela vägen upp i molnet.