Den smarta laddningskabeln alla behöver!

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2016 17:00 CEST

Ultron RealPower-kabeln 185961 är en USB-laddningskabel med statusindikerande LED-dioder

Människan är en visuell varelse. Därför har Ultron skapat en ny laddningskabel för Apple-produkter som visualiserar den laddande enhetens aktuella laddningsstatus genom LED-dioder som lyser i olika tempon. Ett långsamt lystempo indikerar att batterinivån är låg. Dioderna lyser allt snabbare ju mer laddat batteriet blir. När batteriet är fulladdat, lyser kabeln konstant. På så sätt kan du lättare hålla koll på dina laddningar.

Förutom laddning har RealPower-USB till Lightning-kabeln ytterligare en funktion: USB-synkronisering och kan därför även användas för dataöverföring.

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 24 år sedan. Deltaco har 100 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark, Norge och Litauen. Företaget ägs av DistIT AB som är listat på First North under kortnamnet DIST. För mer information se www.deltaco.se och www.distit.se.