DYMO märkmaskin med pekskärm!

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 13:30 CEST

Tekniken går framåt även för märkmaskiner. Deltaco distribuerar nu LableManager 500TS, det senaste tillskottet från DYMO som tar hanteringen av märkningsetiketter till helt nya nivåer.

Lätthanterad
Du ser direkt att den är enkel att hantera. LableManager 500TS påminner mer om en liten dator än om en klassisk märkapparat. På qwerty-tangentbordet skriver du in texten och med hjälp av menyer och funktioner på peksskärmen finslipar du layouten. Etiketten förhandsgranskas direkt på skärmen och du har tillgång till grafik, symboler, streckkoder och massor med typsnitt och storlekar för att få den som du vill ha den. När du skriver ut etiketten klipps den automatiskt av på rätt ställe och är klar att användas.

Spara mallar
Färdiga etiketter och etikettmallar kan du spara i mappar precis som på datorn och återanvända vid behov. LableManager 500TS har möjlighet att lagra inställningar för upp till fem olika användare. Det gör att flera på din arbetsplats lugnt kan samsas om märkapparaten utan att mallar och inställningar ändras av kollegan.

Effektiv
Vill du effektivisera etiketthanteringen ytterligare laddar du hem DYMO Lable software som låter dig hantera etiketterna direkt på datorn och sedan använda LableManager 500TS som en USB-ansluten etikettskrivare. Mjukvaran funkar för både Mac och Windows. Den ger dig möjlighet att skriva ut direkt från Microsoft Word, Excel, Outlook, Adressboken i Mac och många andra program. Du kan också lägga in logotyper och egen grafik som kan sparas i märkmaskinen för senare användning även utan dator.

Snabb och flexibel
Text, grafik och streckkoder hanteras utan problem och skrivs ut i 300dpi. Fort går det också, jämfört med andra etikettskrivare från DYMO är LableManager 500TS dubbelt så snabb.  Du kan använda hela utbudet av DYMOs klassiska D1-tejp i bredderna 6, 9, 12, 19 och 24mm.

Om DYMO
DYMO började 1958 i Kalifornien med att tillverka präglingsmaskiner och har nu vuxit till att bli ett företag med global räckvidd. DYMOs köptes 2005 av Newell Rubbermaid, ett av de 100 största företagen i USA.

Om Deltaco
Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 77 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Aktierna i Deltaco är listat på First North under kortnamnet DELT. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.