Skapa vad du vill med en 3D-skrivare!

Framtiden är här. Nu kan alla äga sin alldeles egna 3D-skrivare och skriva ut vilka små prylar som de helst behagar. Kanske behöver du en ny lampknapp, en kapsylöppnare eller ett mobilskal? Den enda begränsningen är din fantasi. Välj plast i den färg som passar ändamålet bäst och gör sedan som du vill, när du vill och hur du vill med 3D-skrivaren IdeaWerk från Weistek.

3D-skrivaren från Weistek tillåter dig att använda din fantasi för att själv skapa det du kan tänkas behöva eller helt enkelt bara vill ha. Skämtprylar, köksredskap eller kanske pluggar och dylikt som så lätt försvinner. Valen är många och möjligheterna i princip obegränsade. Skrivaren kommer som ett kit om 4 delar som monteras samman väldigt enkelt på några minuter. Anslut skrivaren med USB till en dator, men den kan även arbeta fristående och hanteras då enkelt med hjälp av pekskärmen. Det kan vara praktiskt om man vill att den skall stå för sig själv i ett separat rum och ostört skriva ut modellerna. Efter denna enkla process är du sedan redo för det roliga.

Det finns olika sätt att gå till väga när du ska skapa dina egna produkter i plast, men det måste alltid finnas en modell. Modeller kan du tillskansa dig dels genom att du kan skapa helt egna sådana, dels kan du hämta färdiga modeller på nätet som andra sparat upp. Det finns en hel uppsjö modeller på internet att söka igenom med allt från reservdelar till bilen, prydnadsföremål eller precis vad som helst. 3D-skrivaren skriver ut plast med 0,18mm precision i tunna lager och kan skapa objekt upp till storlekar av 150x150x140mm. En rulle vit PLA-plast följer med 3D-skrivaren och det finns en hel rad andra färger och tillbehör.

3D-skrivaren IdeaWerk från Weistek går under artikelnamn IDEAWERK-KIT och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• producera
  • skapa
  • 150x150x140mm
  • plast
  • 3d utskrifter
  • 3d printing
  • 3d printer
  • 3d print
  • 3d skrivare
  • 3d-skrivare
  • weistek
  • 18mm precision
  • ideawerk-kit
  • pla-plast

About Weistek
Founded in May 2011 in Shenzhen, Shenzhen Weistek Co., Ltd is a leading researcher and manufacturer of Consumer (desktop) 3D Printer, Printing Filament and Software. The company has a R&D team of 20 engineers, which owns 2 approved patents in China and as of now10 others in process of approval.