Trådlöst övervakningskit med 7” bildskärm och inspelning

Deltaco introducerar nu 8104JM från Goscam, ett kompakt och diskret övervakningssystem med två trådlösa kameror och en 7”-skärm med möjlighet till inspelning på SDHC-kort. 8104JM passar perfekt för övervakning av hemmet, kontoret eller den lilla butiken.

Trådlösa kameror
Kamerorna använder en digital signal på 2,4GHz-bandet för störningsfri överföring av bilden till bildskärmen. Varje kamera har en unik identitet och paras med skärmen för att undvika att obehöriga kan se bilden. Räckvidden är upp till 100meter vid fri sikt. Signalen kan även passera tunnare väggar. Kamerorna kan placeras såväl inomhus som utomhus och har inbyggd IR-belysning för att låta dig se närområdet även i mörker.

Snygg lättplacerad bildskärm
Bildskärmen påminner mest om en diskret 7” digital fotoram som du placerar på ett bord eller hänger upp på väggen med hjälp av ett snabbfäste. Bildskärmen är lätt att ta med vid behov. I hemmet kan hålla koll på barnens rum från köket eller arbetsrummet. I en butik kan du ta med dig bildskärmen in på kontoret eller ha den stående vid kassan beroende på arbetssituationen. Bildskärmen har också en A/V-utgång som kan användas för att visa bilden på exempelvis en större TV.

Spela in upp till fyra kameror
Bildskärmen kan hantera totalt fyra kameror. Två följer med i startpaketet och fler kan köpas som tillbehör. På skärmen kan bilden från upp till fyra kameror visas samtidigt eller visas i sekvens efter varandra. Bildskärmen har plats för ett SDHC minneskort upp till 32 gigabyte. Den  har dessutom en USB 2.0-port för anslutning av extern hårddisk upp till en terabyte. Du väljer själv när du vill spela in, kontinuerligt eller bara vid rörelse.

Koppla in och kör
8104JM levereras komplett med stativ och strömadaptrar till kamerorna och bildskärmen. Kamerorna är parade med bildskärmen redan från början så att du snabbt kommer igång. Allt du behöver göra är att placera ut kamerorna och ansluta strömadaptrarna. Inställningarna kan du göra direkt på knapparna på fronten eller med hjälp av fjärrkontrollen.

• övervakningskit
  • övervakning