Ultratunna HDMI-kablar med guldkant

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 20:15 CET

DELTACO lanserar nu sina första produkter i den nya högkvalitativa serien DELTACO PRIME. Detta gör man med HDMI-1043-K och
HDMI-1045-K, HDMI High Speed with Ethernet kablar vilka klarar av 4K upplösning, nätverk, 3D och tvåvägsljud med ett utförande som både är ultratunt och slitstarkt.

De båda kablarna är tre respektive fem meter långa och klarar av allt som HDMI-kablar ska klara av, och lite mer. Att de dessutom klarar av detta med en otrolig hastighet och bästa möjliga hållbarhet gör dem än mer intressanta.

DELTACO PRIME HDMI-kabel är ultratunn
med sina futtiga 3,6mm i diameter, detta utan att kompensera med kvaliteten. Ledarna är nämligen av ren koppar vilket har till följd att signalen blir bättre samtidigt som den blir mer följsam och med en bättre hållbarhet jämfört med de många kablar där kopparen blandas ut.

HDMI-kablarna innehåller ett chip från Redmere för bästa möjliga bildsignal. Chipet möjliggör en felfri bildsignal även på långa avstånd och erbjuder 16-bit färgupplösning till 1080p. Kombinera detta med att den har en integrerad equalizer, korrigering av skev bild och inte kräver extern ström och det är lätt att förstå att detta är bland de bästa, om inte det bästa, chipet på marknaden nu.

Kontakterna är gjutna av slitstark zinklegering och alla kontaktytor är guldpläterade. Även detta garanterar en lång livslängd och kablar som är mycket slitstarka. Det är tydligt att DELTACO inte har kompromissat med kvaliteten på dessa kablar.

HDMI-1043-K och HDMI-1045-K distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Om DELTACO
Varumärket DELTACO™ har utvecklats av SweDeltaco AB, en ledande distributör och leverantör av IT-produkter i Norden, och tillverkats sedan 2006. De producerar prisvärda IT-tillbehör för hem, skola och kontor med produktinformation på de lokala nordiska språken och med ett unikt brett sortiment. DELTACO erbjuder dessutom slutkundsupport för alla cirka 2000 artiklar, 3 års garanti på alla produkter och livstidgaranti på kablage. För mer information besök www.deltaco.eu.

SweDeltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 76 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland, Danmark och Norge. För mer information se www.deltaco.se.