Var glad för det lilla från Divoom

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 15:00 CET

Ljudet kan färdas fritt över berg och djupa dalar, över gator och torg och runt i hemmets allra mörkaste vrår. Du kan inte tämja musiken, du ska inte tämja musiken. Varför ska vi då kedja fast våra ljudanläggningar till eluttag, låt dem vara lika fria som ljudet de sprider. Divoom ONBEAT-200 är en trådlös högtalare som du kan ta med dig varhelst du behagar. Med en driftstid på upp till 8 timmar kommer detta lilla kraftpaket att underhålla länge och väl, och framför allt helt trådlöst.

Divoom ONBEAT-200 är framtagen för att vara så kompakt och kraftfull som det bara går. Utan att göra avkall på ljudkvaliteten har högtalarna komprimerats till enbart 16,5 gånger 7 centimeter i bredd och höjd med en nätt matchvikt på 540 gram. Det är med andra ord inga som helst problem att bära med sig högtalaren i väskan eller handen. Tack vare att högtalarna är utrustade med Bluetooth-teknik är de oerhört enkla att länka till alla andra enheter som har Bluetooth. Det innebär att du utan problem kan para ihop högtalarna med till exempel din smartphone eller dator och använda dessa som ljudkälla.

Med de portabla högtalarna ONBEAT-200 från Divoom behöver du inte vara rädd för krångel eller att du ska missa samtal om telefonen ringer samtidigt som den strömmar ljud genom högtalarna. Är högtalaren ansluten till en smartphone och det ringer så hör du ringsignalen genom ONBEAT-200:s högtalare. Hittar du inte telefonen så kan du enkelt svara genom att trycka på svarsknappen på högtalarens ovansida. Det finurliga med ONBEAT-200 är nämligen att den även fungerar som högtalartelefon tack vare den inbyggda mikrofonen. Svarsknappen kan även ringa upp numret till det senaste samtalet.  Välj mellan en rad olika färger för att hitta den som matchar din personlighet, svart, grå, röd och blå.

ONBEAT-200 från Divoom går under artikelnamn ONBEAT-200, ONBEAT-200B, ONBEAT-200R och ONBEAT-200W och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

About Divoom
Divoom Technology Co.,Ltd.based in Singapore is dedicated to the research,design and development of Personal Audio System and Portable Audio Devices.With its manufacturing and logistics base in the Middle Kingdom, Divoom Brand of products is currently retailed in more than 40 Countries Worldwide. The Divoom Brand is now a Registered Trademark Worldwide, main market in North and South America,Europe,Asia and even the Pacific Islands.