DeltaNordic blir ett företag

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 12:12 CEST

Den 1 oktober 2016 läggs en av de viktigaste pusselbitarna i skapandet av Nordens främsta kontraktstillverkare av avancerade elektriska och elektroniska system. En fusion av DeltaNordics svenska verksamheter i Örnsköldsvik (DeltaEltech) och Kungsängen (DeltaElectric) ger företaget nya förutsättningar att på ett kostnadseffektivt sätt bredda och utöka erbjudandet.

Genom sammanslagningen blir DeltaNordic ”ett bolag” med samlad kompetens och resurser, och som kan erbjuda design och produktion av elektronik, automation samt elektroniska och elektriska system i absolut världsklass. Det ger företaget flexibilitet och förmåga att hantera marknadens upp- och nergångar samt större möjlighet till långsiktiga åtaganden mot fler kunder.

Nu lanseras också DeltaNordics unika designkoncept, DISP, ett koncept som kommer att revolutionera sättet att jobba med design och produktutveckling. Lägre kostnader och väsentligt kortare Time-To-Market är några av fördelarna.

DISP™ lanseras på Elmia Subcontractor i Jönköping 8-11 Nov. Besök vår monter B07:47 så berättar vi mer. På vår webb hittar du länk till registrering och fri entrébiljett.

Efter sammanslagningen bedrivs verksamheten genom det tidigare bolaget DeltaEltech AB, vilket nu namnändrats till DeltaNordic Sweden AB.

DeltaNordic AB är koncernmoder med DeltaNordic Sweden AB och DeltaNordic China Ltd som helägda dotterbolag.

-----------------------

För mer information kontakta Hans Rimmerfors, CEO, tel 070 5763881 eller Patrik Thelin, CMO, tel 070 6776088.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DeltaNordic erbjuder kompletta lösningar inom elektriska och elektroniska system ofta för krävande miljöer. Från idé till färdig produkt och dokumentation.

Företaget startade redan 1981. Vi tror på långa relationer och har livslång support på våra lösningar. DeltaNordic har verksamhet i Örnsköldsvik (HK) och i Kungsängen (norr om Stockholm) samt i Nanjing, Kina. Med produktion på alla tre orterna.

Kommentarer (0)