DeltaNordic deltar i Produktionslyftet

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2017 13:27 CET

Medarbetarna på DeltaNordics huvudkontor i Örnsköldsvik.

Ett av 2017 års Produktionslyftsföretag är DeltaNordic AB i Örnsköldsvik

DeltaNordic erbjuder konstruktion och produktion av elektronik, automation samt elektroniska och elektriska system i världsklass. De levererar från idé till färdig produkt och dokumentation, ofta för krävande miljöer.

– Våra kunder blir allt mer beroende av duktiga underleverantörer som kan leverera ett helhetsåtagande under produktens hela livscykel, berättar marknadschef Patrik Thelin. Vi medverkar från idé och utveckling samt montering av färdigtestade system till förvaltning och eftermarknad.

DeltaNordic, med huvudkontor i Örnsköldsvik, tar nu nästa steg mot en visuell och flödeseffektiv fabrik. Målet är att erbjuda kunderna ännu bättre leveranser av klimatskyddad elektronik och elektroniska system.

– I samarbete med Produktionslyftet fortsätter vi den Lean-resa vi inledde under 2016, för att fånga upp så mycket det bara går från våra lojala och kompetenta medarbetare, säger produktionschef Marcus Edholm. Vi åstadkom väldigt fina produktivitetsförbättringar under förra året och investerar nu i ny utrustning samtidigt som vi fräschar upp lokalerna i Örnsköldsvik.

Även om programmet heter ”Produktionslyftet” så omfattar arbetet hela företaget – ledning och administration tillsammans med produktion. Genom att utbilda, skapa ordning och reda, jobba med ständiga förbättringar och fördela ansvar skapas en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö, vilket är en förutsättning för att må bra och prestera bra.

För mer information kontakta gärna produktionschef Marcus Edholm på telefon 076-335 99 72 eller e-post marcus.edholm@deltanordicgroup.se.

DeltaNordic omsatte 225 miljoner kronor under 2015 och har 125 anställda. Förutom fabriken i Örnsköldsvik har företaget även fabriker i Kungsängen samt i Nanjing, Kina. DeltaNordic grundades 2012 men har anor från 1981 (i Örnsköldsvik) respektive1949 (i Kungsängen). Ägare är Mannerheim Industrier.

---------

Inom svenska företag finns en betydande produktivitetspotential som kan och behöver utvecklas. Produktionslyftet tillämpar principer som bygger på Lean, men utgångspunkten är företagens egna styrkor och värderingar. Produktionslyftet vänder sig till såväl mindre, medelstora som stora företag som har viljan att förbättra sin konkurrenskraft. Läs mer om den nationella satsningen på www.produktionslyftet.se.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DeltaNordic erbjuder kompletta lösningar inom elektriska och elektroniska system ofta för krävande miljöer. Från idé till färdig produkt och dokumentation.

Företaget startade redan 1981. Vi tror på långa relationer och har livslång support på våra lösningar. DeltaNordic har huvudkontor i Örnsköldsvik och finns representerade i Kungsängen (norr om Stockholm) samt i Nanjing, Kina. Med produktion på alla tre orterna.

Kommentarer (0)