Dematek har öppnat upp ny servicefilial i Nyköping

Dematek har idag en av de största serviceorganisationerna inom lyftteknik i Sverige. Nu växer vi ytterligare då vi sedan i april har öppnat en ny servicefilial, i Nyköping.

Service har alltid varit en mycket viktig del i Demateks erbjudande och idag arbetar cirka 110 personer i serviceorganisationen, som täcker landet via 35 filialer. Företaget erbjuder ett brett program av servicetjänster, allt ifrån förebyggande underhåll till fullservice, där Dematek inom ramen för avtalet svarar för ett fullständigt åtagande inklusive reservdelar. Efterfrågan på Demateks servicetjänster ökar allt mer.

- Ja, vi har ett riktigt uppsving på service nu, säger Benny Wiström, servicechef Region Öst på Dematek. Den ökade efterfrågan är också bakgrunden till att vi nu startar upp en ny servicefilial i Nyköping. Här har vi bland annat stora serviceuppdrag åt SSAB, men det är även många andra industrier i området som behöver våra tjänster.

Flera nya, tunga serviceobjekt

Demateks filial i Nyköping bemannas från start av fyra servicetekniker, som huvudsakligen kommer att arbeta inom området Nyköping, Norrköping, Finspång, Katrineholm och Linköping.

- Det verkar vara positivt för industrin inom hela regionen för tillfället. Vi har mycket ombyggnader på gång och har också fått in många nya, tunga serviceobjekt. Det känns som att det nu är lite av en rekyl efter den åtstramning som var i samband med lågkonjunkturen, säger Benny Wiström.

”Den ökade efterfrågan är också bakgrunden till att vi nu startar upp en ny servicefilial i Nyköping”

Kontakta gärna vår presschef Claes Hörnfeldt på telefon 08-603 34 25 alternativt claes.hornfeldt@dematek.se Besök vår hemsida www.dematek.se

• travers
  • lyftdon