Uppsamlingskärl med dubbelt skydd i ny design

Uppsamlingskärl för 2 fat

Denios har med nya serien VarioTwin utvecklat flera nya uppsamlingskärl för säker lagring av miljöfarliga ämnen och brandfarliga vätskor.

Testade och godkända uppsamlingskärl

Den innovativa kombinationen av stål och plast (polyeten - PE) optimerar korrosionsskyddet och ökar livslängden på uppsamlingskärlen. VarioTwin har 3mm tjockt stål av högsta kvalitet och kärlen är testade och godkända för sitt ändamål. Fötterna som är av plast skyddar mot fukt underifrån samtidigt som de skyddar de utsatta hörnen på uppsamlingskärlet från stötar och rostangrepp. Hörnen har fogar svetsade av certifierade svetsare, dubbelsidigt, inifrån och utifrån. Denna svets garanterar högsta kvalitet och liten risk för läckage. Uppsamlingskärlen är anpassade för lyftning från alla fyra sidor med en gaffeltruck eller pallyftare.

VarioTwin uppsamlingskärl är avsedda för lagring av 60 - eller 200-liters fat, stående för sig eller lastade på EU-pall eller kempall. Den högkvalitativa beläggningen i färgen blå (RAL 5010) ger ett effektivt skydd. Alternativt finns en förzinkad version tillgänglig. Båda versionerna finns med eller utan förzinkat stålgaller.

För mer information om DENIOS uppsamlingskärl >>