Johan Bäckström, VD/Verksamhetschef, Kompis Sverige Natassia Fry, Grundare, ansvarig för finansiering och partnerskap, Kompis Sverige Mattias Behrer, CEO, Dentsu Sverige, Evelina Jörhov, , Dentsu Sverige René Pavez, Dentsu Sverige,

Dentsu inleder ideellt samarbete med Kompis Sverige

Pressmeddelande 14 november 2019

Dentsu inleder ideellt samarbete med Kompis Sverige

Dentsu Aegis inleder ett samarbete med Kompis Sverige, en ideell förening som skapar möten mellan nya och etablerade svenskar. Samarbetet är en del av Dentu’s långsiktiga satsning på CSR kopplat till Agenda 2030 och FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. Samarbetet kommer att drivas av engagerade individer inom flera av Dentsu’s byråer och är en del av koncernens insats för att stötta ideella organisationer med sin kompetens inom marknadsföring.

Som en del av Dentsu Aegis Sveriges större satsning kring hållbarhet riktar man nu in sig på att stötta sociala entreprenörer som med begränsade medel behöver hjälp att lösa sina kommunikationsutmaningar. Startskottet i satsningen är ett samarbete med Kompis Sverige, vars vision är att öppna upp Sverige och främja integrationen genom att skapa möten mellan människor. Konkret arbetar den ideella föreningen med kompismatchningar mellan nya och etablerade svenskar och nu vill man att fler människor ska känna till och engagera sig i Kompis Sverige.

– Vi är väldigt glada över det engagemang Dentsu visar för att hjälpa oss med vår marknadsföring. Vi behöver all hjälp vi kan få för att nå ut till blivande kompisar som genom möten vill öppna upp Sverige. Vi känner oss redan berikade av den kompetens Dentsu besitter och delar med sig av och vi hoppas att samarbetet blir långsiktigt och fruktbart för båda parter, säger Johan Bäckström, VD på Kompis Sverige.

Dentsu kommer att hjälpa Kompis Sverige att stärka sin kompetens inom marknadsföring och data för att hjälpa dem utveckla sina idéer och nå ut till sin målgrupp på bästa sätt. Förutom utbildningar, målgruppsanalyser och workshops hjälper Dentsu till med strategiska rekommendationer och vägledning i kampanjer. Samarbetet med Kompis Sverige är en del av Dentsu’s långsiktiga hållbarhetsinitiativ.

– Vi på Dentsu vill med hjälp av medarbetarnas otroliga engagemang för en hållbar framtid och vår samlade kompetens bidra till ett bättre samhälle. Med vårt innovativa förhållningssätt till kommunikation hoppas vi kunna hjälpa Kompis Sverige med sina kommunikationsutmaningar i syfte att synliggöra deras fina arbete och få fler människor att mötas. Vår ambition är att växa vårt hållbarhetsinitiativ och även involvera våra kunder i framtiden, säger Mattias Behrer, koncernchef på Dentsu Aegis i Sverige.

Samarbetet med Kompis Sverige inleddes i början av november.

För mer information, kontakta:

Mattias Behrer

CEO Dentsu Aegis Network, Sverige