Derome öppnar bygghandel i Alingsås

Nyhet   •   Jun 05, 2014 13:00 CEST

Tidigare i år stod det klart att Derome Byggvaror är ny ägare till Karamellpojkarnas gamla konfektyrfabrik i Alingsås.

Måndagen den 2 juni öppnades den nya bygghandelsanläggningen för yrkesbyggare i Alingsås med omnejd och därmed har den elfte Derome Bygghandeln öppnats i Västsverige.

Konceptet för Deromes bygghandel bygger på närhet till kunden och byggarbetsplatsen. ”Etableringen i Alingsås innebär att vi kan ge bättre service i en expansiv region. Det ger oss bättre förutsättningar att effektivt leverera trävaror, byggmaterial och byggförnödenheter direkt till byggen i ett större område runt Alingsås. Vi har fått ett oerhört positivt gensvar från våra kunder i området och tillströmningen till anläggningen sedan uppstart i måndags har varit över förväntan”, fortsätter Carl-Tore Bengtsson, VD för Derome Byggvaror & Träteknik. ”Som del av träindustrikoncernen Derome arbetar vi även aktivt med att kunna erbjuda lokala trävaror. Timmer köps upp från området och genom bygghandeln förs skogsvaran tillbaka till Alingsås. "