Derome nomineras till Årets jobbskapare i Landskrona – igen!

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2020 13:00 CET

För andra året i rad nomineras Derome som Årets jobbskapare i Landskrona.
- Det är dags att hämta hem priset. Vi har skapat 70 jobb på mindre än två år och just nu rekryterar vi ännu fler, berättar Juliane Arnold, regionlagerchef i Landskrona.

Landskrona och den 27 000 kvm stora lagerlokalen utmed E6:an har blivit en ny knutpunkt i södra Sverige. Deromelastbilarna rullar ut med mängder av bygg- och industrivaror och idag hanterar 70 anställda flera hundra beställningar varje dag.

- Vår satsning i södra Sverige har visat sig vara helt rätt, säger Johan Winroth, vd Derome Bygg & Industri. Att vi tar marknadsdelar är viktigt för oss, men att vi också är en samhällsaktör som skapar arbetstillfällen i nya regioner är extra stimulerande.

Bra samarbete ger bra resultat
Rekryteringen har skett genom ett nära och bra samarbete med både Arbetsförmedlingen och kommunen. Derome arbetar aktivt med mångfald och jämställdhet, vilket har varit framgångsrikt vid regionlagret i Landskrona.

- Ja, vi har en väldigt bra mix. Vi är många som har varit med från starten och jag vill verkligen lyfta alla våra anställda. Vilken fantastisk resa vi har gjort! Det enda som vi önskar nu är att ännu fler tjejer ska söka sig till oss. Just nu rekryterar vi igen – så ta chansen, hälsar Juliane.

Att ha kul är att utvecklas
Derome fokuserar på att de anställda ska leverera hög kvalitet och samtidigt ha roligt på jobbet.

- Dessutom ska du känna att du kan utvecklas – vilket jag verkligen vill poängtera är möjligt här. Vi har många anställda som har fått nya positioner och ansvarsområden, säger Juliane som också berättar att flera medarbetare har tipsat sina vänner och bekanta om att söka sig till Derome. Det är ett fint kvitto om något!

Vinnaren i kategorin Årets jobbskapare kommer att tillkännages på Landskrona Näringslivsgala 20 november.

FAKTA OM DEROME

Företaget har anor från 1946 då Karl Andersson startade första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med över 2200 medarbetare. Omsättningen beräknas uppgå till 8 miljarder kronor under år 2019.

Deromes verksamheter avser skogs- och träindustri med fem egna sågverk, bygghandelsverksamhet, hustillverkning, produktion av trätakstolar, bioenergi, emballage, byggkomponenter, markexploatering samt förvaltning av lägenheter och lokaler i eget innehav. Derome har en omfattande export av sågade och förädlade trävaror och prefabricerade villor.

Produktionsanläggningar finns i Anneberg, Derome, Maa, Halmstad, Kalix, Kinnared, Kristinehamn, Mjölby, Okome, Skellefteå, Tanumshede och Varberg. Bygghandelsverksamhet finns på ca 40 orter och säljkontor för A-hus finns på ca 20 orter i Sverige. Takstolstillverkning sker även i Norge och Tyskland.

Varumärken som ingår i Deromekoncernen är även A-hus och Varbergshus. För mer information se: www.derome.se, www.a-hus.se och www.varbergshus.se.