Pressinbjudan: Första spadtaget för nytt äldreboende i Kullavik, Kungsbacka

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2017 10:45 CET

Nytt äldreboende byggs av Derome i Sandlyckan, Kungsbacka kommun.

Välkommen på det första spadtaget till Kungsbacka kommuns nya äldreboende på Sandlyckans väg, Kullavik! Vi bygger i trä för en hållbar framtid och det första spadtaget tas onsdag 1 februari kl 10.00 tillsammans med både kommunens yngre och äldre medborgare.

I Sandlyckan, Kullavik växer just nu ett nytt bostadsområde fram. Här bygger vi på Derome en blandning av småhus och flerbostadshus i anslutning till Gamla Särövägen. Flera nya Sandlyckanbor har redan flyttat in och fler är på ingång.

I dagarna har arbetet även dragit igång på allvar med byggnation av ett helt nytt äldreboende för Kungsbacka kommuns äldre invånare. 60 lägenheter byggs för ändamålet med inflyttning efter semestern 2018. Därför bjuder vi nu in till evenemanget där vi tar det första spadtaget för en hållbar framtid!

Gammal möter ung

Sandlyckans förskola blir äldreboendets närmaste granne och därför deltar såväl samhällets yngre som äldre generation för att gräva. En förskolegrupp tar med sina spadar och börjar gräva tillsammans med PRO Kungsbacka som företräder den äldre generationen. På plats finns även representanter från oss på Derome, Petersson & Hansson (entreprenör), Forsen AB (projektledare) och från Kungsbacka kommun, kommunalråd Fredrik Hansson (C) och projektledare Semir Robovic.

--------------------------------------

Datum: Onsdag 1 februari
Klockslag: 10.00-10.45
Plats: Grannfastigheten till Sandlyckans förskola
(Sandlyckans väg 60, Kullavik). Leta efter Derome-flaggor
OSA: Senast tisdag 31/1 till karin.hellzen@derome.se

--------------------------------------

Varmt välkommen! Hälsar Deromegruppen & Kungsbacka kommun

Kontakt: Karin Hellzén | Kommunikationsansvarig Derome
0340-66 64 08 | karin.hellzen@derome.se

Företaget har anor från 1946 då Karl Andersson startade första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver andra och tredje generationen av ägarfamiljen Deromegruppen, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 1 600 medarbetare. Omsättningen beräknas uppgå till 6,1 miljarder kronor under år 2017.

Deromegruppens verksamheter avser skogs- och träindustri med fyra egna sågverk, bygghandelsverksamhet, produktion av trätakstolar, bioenergi, emballage, hus och byggkomponenter, markexploatering samt förvaltning av lägenheter och lokaler i eget innehav.

Verksamhet bedrivs i Alingsås, Borås, Derome, Falkenberg, Halmstad, Hisingen (Göteborg), Kalix, Kinnared, Kungsbacka, Kristianstad, Kville, Marieholm (Göteborg), Mariestad, Mjölby, Mölndal, Mölnlycke, Skene, Stenungssund, Lilla Edet, Lysekil, Orust, Tanumshede, Trollhättan, Uddevalla, Varberg och Ytterby (Kungälv). Säljkontor för A-hus finns på ett 20-tal orter i Sverige. Takstolstillverkning sker även i Norge och Tyskland.