Jönköping står i dagarna värd för ENTER2018 med deltagare från hela världen.

Imorgon startar ENTER2018 - världskonferens som belyser framtidens turism

Imorgon startar ENTER2018, en internationell konferens om IT och turism som samlar forskare och experter inom området från stora delar av världen. Konferensen äger rum på Elmia Kongress- och Konserthus 24-26 januari.

För det tjugofemte året i rad anordnas ENTER eTourism Conference av IFITT (International Federation for Information Technology and Travel and Tourism). Årets konferens sker i ett samarbete med Destination Jönköping som genom spåret Focus Scandinavia även ger den skandinaviska besöksnäringen tillgång till forskning och kunskap från olika aktörer inom och utanför besöksnäringen.

Ett axplock av de talare och intressanta personer som kommer att dela med sig av sina tankar är Thierry Gnych (IBM), Jan Krasnodebski (Expedia), Rami Al-Salman (Trivago), Mikkel Aarø-Hansen (Wonderful Copenhagen) och Katarina Graffman (Uppsala Universitet). Bland invigningstalarna hittar man Lorenzo Cantoni, IFITT president, Anna-Caren Sätherberg, riksdagsledamot och Ann-Marie Nilsson, kommunstyrelsens ordförande Jönköpings kommun.

Både ENTER2018 och Focus Scandinavia består av föreläsningar, paneldebatter och öppna diskussioner som modereras av Antoni Lacinai.

Här kan du se hela programmet

Parallella aktiviteter

Under tisdagen pågår ENTER2018 PhD Workshop, där omkring 80 doktorander från 24 länder träffas på Jönköping International Business School och parallellt med ENTER2018, med start onsdag eftermiddag pågår även Innovation Days på Elmia.

Plats: Elmia Kongress- och Konserthus

Datum: 24-26/1

För press: Önskar ni besöka konferensen är ni välkomna att anmäla ert intresse till cecilia.hakeberg@destinationjonkoping.se eller komma till registreringen på Elmia.