100 dagar kvar till Handbolls-VM

100 dagar kvar till Handbolls-VM

Nu är det 100 dagar till det tredje största evenemanget i världen 2011, det största Jönköping någonsin haft och det allra största evenemanget i Skandinavien under 2011.

6 nationer spelar kvartsfinaler i Jönköping under Handbolls-VM som totalt sett beräknas ha närmare 2 miljarder TV-tittare i 150 länder, 1500 internationella mediarepresentanter och 280 000 besökare. Redan har stora grupper från bland annat Norge, Island och Österrike bokat in sig i Jönköping.

Handbolls-VM spelas 13-31 januari i flera städer i Sverige. Den 22-25 januari står Jönköping värdar. I Jönköping är Destination Jönköping, Småland-Blekinge Handbollförbund, HV71 och Jönköpings kommun drivande i arbetet som kommer att involvera en mängd aktörer i hela staden.

Vid ytterligare information, kontakta
Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-77 67 00

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett mer attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.