​Destination Jönköping rekryterar ny VD

​Destination Jönköping rekryterar ny VD

Rekrytering av ny VD till det kommunala bolaget Destination Jönköping är nu påbörjad. Patrik Olderius gör sin sista dag som VD den 8 oktober och under rekryteringsprocessen kommer Charlotte Guldstrand, ekonomichef Destination Jönköping, gå in som tillförordnad VD.

-Arbetet med att hitta en ny VD till Destination Jönköping är nu igång och under processen kommer Charlotte Guldstrand vara tillförordnad VD. Charlotte har god insikt i bolaget och det säkerställer att Destination Jönköping tryggt kan arbeta vidare med att utveckla Jönköping som en framgångsrik destination inom områdena event, möten och turism, säger Ann-Marie Nilsson (C), ordförande i Destination Jönköpings styrelse.

-Jag ser fram emot en spännande höst där jag tillsammans med mina kollegor kommer att fortsätta vårt strategiska arbete. Vi kommer inte tappa fart i vår verksamhet, men självklart hoppas vi att vi snart har en ny VD på plats som är med och formar och utvecklar vårt arbete, säger Charlotte Guldstrand, ekonomichef och tillträdande tf VD Destination Jönköping.

Rekryteringen av ny VD sker i samarbete med Management Partners.

Kontakt

Charlotte Guldstrand, Ekonomichef Destination Jönköping charlotte.guldstrand@destinationjonkoping.se 072-238 61 70

Anders Stegersjö, Management Partners 0704-280265

Pernilla Dehlin, Management Partners 0761-199309