Framtidens företagande - Göran Hägglund gästar Jönköping

Framtidens företagande - Göran Hägglund gästar Jönköping

Framtidskommissionen bjuder tillsammans med Destination Jönköping in till ett seminarium om framtidens företagande den 27 april på Elmia. Du får ta del av forskningsresultat kring Gnosjöandan och lyssna till socialminister Göran Hägglund.

Därtill bjuds det på paneldebatt kring hur de småländska företagen ska möta framtidens utmaningar. I panelen möts forskning, företagande och föreningsliv i en spännande debatt som leds av Johan Wangström som arbetat som utrikeskorrespondent för P1 i New York.

Socialminister Göran Hägglund som är en av representanterna från Framtidskommissionen avslutar med sina reflektioner. Du får med dig nya tankar och perspektiv som är till nytta i ditt fortsatta arbete med att utveckla ditt företag.

13.00 Inledning
Charlotta Levay är ämnessakkunnig i Framtidskommissionen samt lektor i företagsekonomi vid Lunds universitet.

13.05 Gnosjöandan och de sociala nätverkens betydelse
Caroline Wigren Kristoferson är företagsekonomisk forskare vid Lunds universitet och universitetslektor vid Malmö högskola. Caroline presenterar forskningsresultat från sin doktorsavhandling vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping, "The Spirit of Gnosjö : The Grand Narative and Beyond"

13.30 Paneldebatt och diskussion
Caroline Wigren Kristoferson, forskare Lunds universitet
Stefan Jonsson, VD Garo i Gnosjö
Fredrik Ståhl, delägare Scandinavian Photo
Therese Sjölund, VD Science Park Jönköping
Peter Eklund, klubbdirektör HV71
Leila Khammari, VD Teknikgymnasiet Lichron
Jonas Ekeroth, projektledare Elmia Subcontractor

14.45 Avslutande reflektioner kring framtidens företagande

15.00 Mingel
Vi avslutar med en möjlighet att knyta kontakter med talare och övriga seminariedeltagare. Vi bjuder på tilltugg och dryck.

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.