Hyllad turné av Benjamin Ingrosso och Felix Sandman till Jönköping

Hyllad turné av Benjamin Ingrosso och Felix Sandman till Jönköping

Imorgon, 3/11, kommer högaktuella Benjamin Ingrosso tillsammans med Felix Sandman till Jönköpings Konserthus med sin energisprakande konsert. Med musik från deras senaste album och tidigare hits bjuder de in till en unik musikupplevelse.

Med en första respektive andraplats i Melodifestivalen kommer nu Benjamin Ingrosso och Felix Sandman med en gemensam turné med stopp i Jönköping. Musikalitet och gemenskap är ord som speglar konsertens karaktär. Konserten har hyllats bland annat i Aftonbladet som ”extremt proffsig” och ”genomgående ursnygg och underhållande”.

- Vi är sjukt peppade på höstturné! Är alltid kul att få köra live och träffa sina lyssnare på riktigt. Att dessutom få göra det ihop med en polare och artistkollega är ju ännu fetare! Nytt material och massa gig - kommer bli en grym höst! säger Benjamin Ingrosso.

Nytt material

Under hösten har både Benjamin Ingrosso och Felix Sandman släppts debutalbum. Benjamin med det poppiga albumet Identification och Felix Sandman med Emotions som handlar om kärlek. Flera av låtarna som ”Behave” och ”Imprint” har klättrat på listorna under hösten, både i Sverige och internationellt. Du får lyssna till både nyare låtar från deras senaste album och populära hits.

Plats: Jönköpings Konserthus
Datum: 3 november
Klockan: 19:30

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser