​Invigning av VM i thaiboxning i Jönköping 18/5

​Invigning av VM i thaiboxning i Jönköping 18/5

Idag är det officiell invigning av det största mästerskapet i Sverige i år – VM i thaiboxning. Jönköping är värdstad för VM i thaiboxning som äger rum på Kinnarps Arena den 18-28 maj.

Invigningen startar kl. 19.00 på Kinnarps Arena där 70 nationer är på plats. Invigningen bjuder på tal & ceremonier, kulturinslag från Thailand, uppträdande med barn & unga från Kulturskolan i Jönköping och medverkan av Thailands vice idrotts- och turistminister. Alla är välkomna och det är fri entré.

IFMA världsmästerskapen i thaiboxning är ett av de största kampsportseventen i världen med tusentals tävlande, delegater, funktionärer och ledare. Det är första gången som mästerskapen är utanför Europa.

För mer information kontakta:

Destination Jönköping
Ansvarig Event
Carl-Gustav Tollén

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser