​Invigning av VM i thaiboxning i Jönköping 18/5

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2016 09:59 CEST

Idag är det officiell invigning av det största mästerskapet i Sverige i år – VM i thaiboxning. Jönköping är värdstad för VM i thaiboxning som äger rum på Kinnarps Arena den 18-28 maj.

Invigningen startar kl. 19.00 på Kinnarps Arena där 70 nationer är på plats. Invigningen bjuder på tal & ceremonier, kulturinslag från Thailand, uppträdande med barn & unga från Kulturskolan i Jönköping och medverkan av Thailands vice idrotts- och turistminister. Alla är välkomna och det är fri entré.

IFMA världsmästerskapen i thaiboxning är ett av de största kampsportseventen i världen med tusentals tävlande, delegater, funktionärer och ledare. Det är första gången som mästerskapen är utanför Europa.

För mer information kontakta:

Destination Jönköping
Ansvarig Event
Carl-Gustav Tollén
0706-99 69 25

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.