Mediestrategier för Handbolls-VM dras upp i Jönköping

Mediestrategier för Handbolls-VM dras upp i Jönköping

Det är nu knappt fyra månader kvar tills det största idrottsevenemanget någonsin ordnas i Jönköping. Strategierna börjar finslipas och på lördag står Jönköping värd för alla medie- och kommunikationsansvariga från de åtta städer som arrangerar Handbolls-VM.

På Kinnarps Arena i Jönköping samlas representanter för den centrala VM-organisationen och företrädare för Göteborg, Malmö, Kristianstad, Lund, Linköping, Norrköping, Skövde och Jönköping. Jönköping representeras av Helena Nordström och Gunvor Carlsson på Destination Jönköping samt Daniel Wengel på HV71.

24 lag från alla världsdelar deltar i VM: Sverige spelar öppningsmatchen i Scandinavium i Göteborg den 13 januari. I Kinnarps Arena spelas "kvartsfinalerna", mainround med sex av världens bästa lag. De lag som väntas kvalificera sig till Jönköping är (med reservation) Spanien, världsmästare 2005, Tyskland, världsmästare 2007, Frankrike, världsmästare 2009 samt Island, trea i VM 2009, Norge och Ungern.

Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-776700

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot invånare, näringsliv och besökare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Vi driver också ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånarna. Destination Jönköping drivs gemensamt av Jönköpings kommun och näringsliv.

www.destinationjonkoping.se