Nominerade till Guldstickan – Årets marknadsförare på Jönköpingsgalan

Nominerade till Guldstickan – Årets marknadsförare på Jönköpingsgalan

Guldstickan delas ut till ett företag, en organisation, förening eller person i länet som genom små eller stora kreativa insatser skapat framträdande marknadsföring. Den 25 januari delar Marknadsföreningen i Jönköping och Nav PR ut priset till en av tre nominerade.

Priset delas ut till det företag, organisation, förening eller person i Jönköpings län som varit bäst på att marknadsföra sig under året, genom små eller stora kreativa insatser.

De nominerade till Guldstickan - Årets marknadsförare är:

Anza

Mod är det som tydligast kännetecknat Anzas arbete när de, efter 65 års målinriktat arbete med yrkesmännen i fokus, väljer att göra en 180° vändning i sin marknadskommunikation. Genom kommunikativa framgångar i digitala medier och ett gediget varumärkesarbete riktat mot privatkonsumenter har de – utan att tappa vare sig fokus eller försäljning – tagit en självklar plats i hemmafixarens medvetande.

Folktandvården

Folktandvården har med tydliga marknadsföringskampanjer under våren och hösten 2013 lyckats nå ut med sitt budskap om Frisktandvård som resulterat i över 4 000 nya patienter. Genom spridning i både TV och radio, samt sociala medier har Folktandvården tagit hänsyn till vilka kanaler som har bäst effekt på sin målgrupp och agerat därefter.

Jmini

Vi lever och verkar i en bygd som är känd för sin starka entreprenörsanda. En anda som även kännetecknar Jminis marknadsföringsmetoder. Med uppfinningsrikedom, envishet och en äkta småländsk budget (endast 3 000 kr), har Jmini på kort tid etablerat sig som ”världens minsta lokaltidning” i Jönköping med omnejd. Ett arbete som visar att även nystartade företag, med små medel och en stor portion vilja, kan bygga ett varumärke och nå framgång på kort tid.

Tidigare år har utmärkelsen delats ut till Bubs godis, Flisby AB, Moderskeppet och Framtiden.

Här hittar du pressbilder på de nominerade.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Nyström, Ordförande Marknadsföreningen i Jönköping
ordforande@marknadsforeningen.org

Om Jönköpingsgalan
Jönköpingsgalan hålls på Elmia den 25 januari och arrangeras av Destination Jönköping i samarbete med Regionförbundet Jönköpings län.  Jönköpingsgalan sätter strålkastarljuset på personer och organisationer som för Jönköpingsregionen in i framtiden på ett bra sätt. Nio priser delas ut och ramas in av underhållning och fest. I år leds Jönköpingsgalan av Kristoffer Appelquist som 2012 utsågs till Årets manliga komiker. Såväl företag som privatpersoner kan köpa biljetter. Läs mer på www.jonkopingsgalan.se

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.