Renata Chlumska visar upp sitt basläger

Renata Chlumska visar upp sitt basläger

Nu ska äventyraren Renata Chlumska visa upp sitt basläger för omvärlden. Sedan 15 år tillbaka bor hon i Jönköping och genom Basecamp Jönköping ska fler inspireras att välja Jönköping.

Renata Chlumska har inlett ett samarbete med Destination Jönköping som kallas för Basecamp Jönköping. Plattformen för projektet är sajten basecampjonkoping.se där man kan följa Renatas framfart. Hon berättar om sina favoritplatser i hemstaden och delar sin vardag i baslägret. På sajten kan man exempelvis läsa att hon gillar att leka med barnen i Stadsparken och se bilder när hon tar sina ridlektioner på Jönköpings fältrittklubb.

– Jag är stolt över att ha Jönköping som bas och vill inspirera andra att göra samma val, säger Renata Chlumska som är en av Sveriges främsta äventyrare.

Få fler att flytta till Jönköping
Basecamp Jönköping syftar till att marknadsföra Jönköping som en plats att leva på. Baslägret kommer att fyllas på med andra kända profiler framåt och är ett nytt sätt för Jönköping att berätta om sitt fina läge. Förutom sajten kommer Basecamp-konceptet att användas i evenemang och annan kommunikation. Exempelvis ska Renata Chlumska i augusti välkomna unga storstadsbor som är sugna på att lämna storstaden till förmån för den småländska staden vid vattnet.

– Renata Chlumska är en stor förebild för många och det är värdefullt för oss att hon visar upp sitt Jönköping, säger Helena Nordström som är marknadschef på Destination Jönköping. Idén har utvecklats tillsammans med Renata och det är fantastiskt att se hennes brinnande engagemang för Jönköping. Hon är en sann ambassadör för staden.

När Renata inte är på plats i baslägret reser hon världen runt och håller föredrag och utbildningar. Hon har också nyligen blivit en del av projektet Save Everest där ett antal äventyrare gått ihop för att rädda Mount Everest från att bli världens högst belägna soptipp. Renata Chlumska har blivit känd för att bestiga världens högsta berg samt att av egen kraft ta sig runt USA:s 48 lägre delstater på 439 dagar.

Basecamp Jönköping har arbetats fram i samarbete med Jönköpingsbyråerna Pixondu och Ny samt Fotograf Anna Hållams.

Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-77 67 00

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping. Uppdraget är att göra hela Jönköping till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning, Convention Bureau och företagsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.