Diplomutdelning på Länsresidenset. Foto: Anna Hållams

Värdskapslunch på Länsresidenset

Varje år samlas tusentals deltagare på nationella och internationella möten och kongresser i Jönköping. Under måndagen bjöd Jönköping Convention Bureau tillsammans med Håkan Sörman, landshövding i Jönköpings län, in till en lunch på Länsresidenset för att tacka alla lokala värdar för deras insats för Jönköping som mötesplats!

Lokala värdar skapar tillväxt
De lokala värdarna har varit med och skapat tillväxt genom möten och sett till att lokala och regionala verksamheter satts i fokus. Under lunchen i Länsresidenset premierades de som stått värd för kongresser under 2016. Det fanns även möjlighet att träffa andra lokala värdar som har, vill eller kommer att stå värd för ett större möte i Jönköping något som uppskattade mycket av deltagarna.

Landshövdingen, som stod värd för lunchen, tyckte det var fantastiskt roligt att se alla lokala värdar samlade i residenset. Han påtalade även att det är kul att se hur Destination Jönköping med sin Convention Bureau skapar förutsättningar för de lokala värdarna genom en professionell organisation och professionellt agerande.

Ann-Marie Nilsson, ordförande i Jönköpings kommunstyrelse, hälsade alla välkomna och berättade hur kommunen länge arbetat strategiskt med besöksnäringen och att de lokala värdarna spelar en viktig roll.

Mer information om värdskapslunchen hittar du här.

Ante Jankovic, Manager Jönköping Convention Bureau
ante.jankovic@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser