KOSTA OUTLET HÅLLER ÖPPET MED FÖRSTÄRKTA SÄKERHETSRUTINER

Information angående COVID-19 från Kosta Outlet

KOSTA OUTLET HÅLLER ÖPPET MED FÖRSTÄRKTA SÄKERHETSRUTINER

Kosta Outlet fortsätter att följa utvecklingen avseende Coronavirus (COVID-19) och vårt primära fokus är våra anställda och kunder.

Vi har vidtagit nödvändiga åtgärder för att säkerställa säkerheten och välbefinnandet för våra anställda och kunder, och arbetar för att följa säkra riktlinjer för besökare och anställda i våra butiker.

Vi rengör grundligt alla Kosta Outlet-butiker ofta och vi har ökat tillgängligheten till handdesinfektion i våra butiker för både personal och kundanvändning.

Våra medarbetare är skyldiga att stanna hemma om de inte mår bra eller har förkylnings-symptom och vi kommer att fortsätta följa alla förordningar från myndigheter och folkhälsoorganisationer för att försäkra oss om att våra utrymmen förblir säkra.

På Kosta Outlet är vårt fortsatta engagemang att göra design av hög kvalitet tillgänglig till ett rimligt pris och vi är, som alltid, angelägna om att våra kunder och vårt samhälle ska vara friska och lyckliga.

Vi ser fram emot att träffas snart på Kosta Outlet.

Tillsammans hjälps vi åt att bibehålla en trygg och säker plats.

Kosta Outlet

Taggar

Berättelsen om Kosta börjar 1742 då två av Karl XII:s generaler grundade Kosta glasbruk. Kosta fick sitt namn av grundarna själva, Anders Koskull och Georg Bogislaus Stael von Holstein, Ko-Sta.

En av anledningarna till att glasbruket hamnade mitt inne i de djupa småländska skogarna var just den obegränsade tillgången på skog som behövdes som bränsle till glasugnarna.

Kosta erbjuder idag en mängd upplevelser. Att stå bredvid ugnarna i hyttan och se glaset ta form är ett unikt skådespel. Som besökare finns det möjlighet att på nära håll se de skickliga hantverkarna arbeta. Följ gärna med på en guidad tur anordnad av Kosta Boda Art Gallery! På Glascenter erbjuds också möjligheten att själv få prova på att blåsa glas.

Självklart erbjuder Kosta också fantastiska möjligheter till shopping – fynda kända varumärken till förmånliga priser i Kosta Outlet, Kosta Boda bruksbutik och Iittala Outlet! Upplev också Kosta Boda Art Hotel, där 7 av Kosta Bodas formgivare satt sin personliga prägel på samtliga miljöer och hotellrum.

I omgivningarna runt Kosta finner du den gamla bruksbebyggelsen, en underbar, rogivande natur med enebackar, stengärsgårdar och glittrande små sjöar som inbjuder till fiske. Här finns också möjlighet att få se skogens konung på nära håll i Grönåsen Älg- & Lantdjurspark.