62 personer skrev in sig i Ramslökens historia

62 personer skrev in sig i Ramslökens historia

Lördagen den 24 maj var det urpremiär av Ramslökens Dag i Munkängarna på Kinnekulle. Det bjöds på musik av spelmän på nyckelharpa, Forshems Gästgivaregård bjöd på ramlökssoppa och författaren och inspiratören Hannu Sarenström höll tal. Barnen fick även chans att träffa jätten Kisa vid Mörkeklevs grotta. Trots ihållande regn kom 62 personer in i hjärtat av Munkängarna för att fira Ramslökens Dag.

Detta ska bli ett årligt återkommande evenemang och ramslök ska förknippas med Kinnekulle och vara en stark reseanledning för att åka till Kinnekulle under maj-juni.
- ”Målsättningen är att få in Ramslökens Dag i almanackan och stärka Ramslöken som reseanledning till Kinnekulle i maj-juni.", säger Gunilla Davidsson VD/Turistchef på Destination Läckö-Kinnekulle.

Vid urpremiären av Ramslökens Dag skrev 62 personer in sig i den digitala gästboken som finns på Destination Läckö-Kinnekulles hemsida och som kommer att öppnas varje år vid Ramslökens Dag. Dessa personer hade rest till Ramslökens dag från Skaraborg, Göteborg och Tyskland för att delta i den Ramslökens Dag.

-”Evenemanget kommer nu att utvärderas och aktörerna på Kinnekulle kommer att bjudas in till dialog om en utveckling av Ramslökens Dag 2015”, säger Gunilla Davidsson VD/Turistchef på Destination Läckö-Kinnekulle.

Gunilla Davidsson, Destination Läckö-Kinnekulle AB
Telefon: 0706-57 76 46 E-post: gunilla@lackokinnekulle.se