Resville – dags att vaska fram den dolda pärlan

Resville – dags att vaska fram den dolda pärlan

I Resville, en by cirka en mil utanför Lidköping finns en välbevarad kvarnmiljö längs ån Flian. Området har unika värden utifrån såväl historia som natur vilket dock få känner till. Destination Läckö-Kinnekulle AB tillsammans med Resville Bygdegille har därför skickat in en projektansökan till Leader Nordvästra Skaraborg för att få utveckla Resville till det besöksmål som det har potential att vara. Under förra veckan blev projektet godkänt utifrån LAG (Lokal aktionsgrupp) och Destination Läckö-Kinnekulle AB vill därför tillsammans med Resville Bygdegille bjuda in er till pressmöte för att informera om vilka satsningar som kommer att genomföras för att sätta Resville på kartan.

Dag: Torsdagen den 24 november

Tid: 13:00

Plats: Parkeringen framför stenbron i Resville

Projektledare Elin Sjöstedt, Destination Läckö-Kinnekulle AB elins@lackokinnekulle.se, 070 357 17 04