Till alla trångbodda Stockholmare!

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 12:49 CEST

Som tror att det är omöjligt att få ett förstahandskontrakt, ha råd med radhus eller villa. I Sigtuna byggs det mest i hela Sverige. I bästa läge för alla smaker och plånböcker. Det vill nätverket ”Bo i Sigtuna” berätta för Stockholmarna och har därför gjort gemensam sak i att marknadsföra destinationen på 1960-talsvis och bussa intresserade från Stockholm City. I Sigtuna bjuds man en gratis tur och visning av såväl lägenheter som villor och radhus. Som värdar står Sigtunahem, Wåhlin fastigheter och Peab Bostad AB i ett unikt samarbete.

Den 2 oktober kl 10 går bussar från Cityterminalen till Sigtuna för visning av splitternya lägenheter på Södergatan och villor i Steninge allé, liksom både lägenheter, villor och radhus i den nya stadsdelen Steningehöjden. Därtill bjuds på en guidad tur genom Sigtuna stad. Bussen går sedan tillbaka till Stockholm kl 14.

-Inte sedan 1969 har så många hyresrätter funnits tillgängliga på en och samma gång i Stockholmsområdet, säger Kicki Björklund, VD AB Sigtunahem.

Sigtunahem har förvärvat 459 hyresrätter i såväl Märsta som Steninge och Sigtuna alldeles nyligen och bygger dessutom ett drygt hundratal i egen regi. Inflyttning sker under de närmaste två åren. Därtill bygger Wåhlin fastigheter 145 hyresrätter i centrala Märsta med inflyttning till årsskiftet. Om Stockholm stad skulle bygga hyresrätter i samma takt skulle det motsvara  13 000 hyresrätter. Peab är den största byggaktören i Sigtuna kommun med cirka 1 500 byggrätter. Det handlar om egna hem – det vill säga villor, radhus och kedjehus.

Följande bostäder är klara för inflyttning från november till april 2011.

Södergatan Nord 172 lägenheter/hyresrätt                 1 rok - 4 rok

Södergatan Syd 145 lägenheter/hyresrätt                   1 rok – 4 rok

Steninge Backe 54 lägenheter/hyresrätt                      2 rok - 3 rok

Steninge Allé villor

Steningehöjden 40 lägenheter/hyresrätt                       1 rok - 4 rok

Steningehöjden villor, radhus och kedjehus

Nätverket ”Bo i Sigtuna” leds av Camilla Zedendahl, VD för Sigtuna Turism. I nätverket ingår byggare, fastighetsägare, mäklare, banker, Stockholm Arlanda Flygplats och Sigtuna kommun med syfte att marknadsföra destinationen Sigtuna.

För mer information och publiceringsfria bilder:

Marina Ekdal, AB Sigtunahem, e-post: marina.ekdal@sigtunahem.se

Ulrika Wedén, PEAB Bostad AB, e-post: ulrika.weden@peab.se

Mårten Norén, Wåhlin fastigheter AB, e-post: m.noren@wahlinfastigheter.se

För anmälan till visningresan besök:

www.boisigtuna.se

Kommentarer (0)