Gemensam satsning ska locka finska turister till Södertälje

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 08:30 CET

Fotograf: Pontus Orre

Södertäljes besöksnäring går samman för att locka finländare till Södertälje.

- Finska marknaden är viktigt för Södertälje, det är den tredje största utlandsmarknaden. Finländare är en köpstark och resvillig målgrupp. Syftet med kampanjen är att locka barnfamiljer under perioden maj till oktober till Södertälje, säger Aljoša Lagumdžija chef för Södertäljebyrån.

Kampanjen kommer bland annat att finnas i sociala medier. Det är Tom Tits Experiment, Torekällberget, Sydpoolen Actic, Scandic Skogshöjd, Eklundsnäs camping, Visit Sweden och Destination Södertälje som går samman för att försöka locka hit en andel av de fyra miljoner finländare som besöker Sverige varje år.

– Det känns otroligt roligt att vi samarbetar för att nå den gemensamma målgruppen, forsätter Aljoša Lagumdžija.

Aljoša Lagumdžija, chef för Södertäljebyrån, 08-523 069 19, aljosa.lagumdzija@sodertalje.se
Angelica Vallgren, kommunikatör Destination Södertälje, 08-523 047 27, angelica.vallgren@sodertalje.se