Masterprogram i Ekoteknik på Campus Telge

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2015 09:02 CET

Till höstterminen 2015 kommer det finnas ett nytt program att söka när Campus Telges distanskurser inom Ekoteknik utökas till att också erbjuda ett masterprogram.

På Campus Telge, en del av Destination Södertälje, ges redan möjligheten att läsa Ekoteknik upp till en kandidatnivå, men nu till höstterminen blir det möjligt att läsa vidare till masternivå inom ämnet.

Masterprogrammet inom Ekoteknik är ett två-årigt internationellt program inom ekoteknik och hållbar utveckling, och ger 120 högskolepoäng.

Masterprogrammet, liksom kandidatprogrammet, innebär huvudsakligen föreläsningar via Adobe Connect, samt vissa obligatoriska sammankomster vid Mittuniversitetet i Östersund, tentamen skrivs på Campus Telge. Studenterna tränas också i självständigt arbete med förmåga att söka och utvärdera information inom ramen för relevanta arbetsområden.

– Utbildningen på Campus Telge blir ett naturligt steg i riktningen mot den profil som håller på att utvecklas inom ramen för Södertälje Science Park, som omfattar hållbar produktion och hållbara livsmedel, säger Cathrine Haglund Campuschef.

Anmälan till högskolan öppnar den 16 mars och är öppen fram till och med den 15 april, se www.antagning.se.

Kontaktperson, Campus Telge

Emma Bayne, Utbildningssamordnare, mail: emma.bayne@sodertalje.se

telefonnummer: 08-5230 3739

Turistbyrån utveckla besöksnäringen och genom att driva Campus Telge erbjuda en