Pressinbjudan: Julmingel i demokratins anda

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2016 08:46 CET

Demokratiberedningen och Södertäljebyrån bjuder in till ett julmingel i demokratins anda.

Under 2017 kommer demokratiberedningen att arbeta fram en demokratiplan för Södertälje kommun. Julminglet är ett första tillfälle att lämna input till planens innehåll.

När: torsdag den 15 december, kl 17.15-19.00
Var: Södertäljebyrån, Saltsjögatan 1, Södertälje

– En fungerande demokrati kräver engagerade medborgare. Vi har alla ett ansvar för demokratin. För att öka förståelsen och öka människors möjlighet till inflytande kommer vi under 2017 att presentera en demokratiplan för kommunen. Minglet på torsdag är ett av många möten för att få input till planens innehåll, säger Anna Bohman Enmalm, ordförande för demokratiberedningen.

Demokratiberedningen bildades våren 2015 för att stärka demokratin i Södertälje och öka människors möjlighet till inflytande. Beredningens uppgifter är att höja valdeltagandet i kommunen, bidra till ett större samhällsengagemang och utveckla nya former för medborgardialog.

– Under 2016 har Södertäljebyrån satsat på att bli en mötesplats för alla som finns i och besöker Södertälje. Att ha medborgardialoger på byrån är en del i det arbetet, säger Linda Färggren, koordinator på Södertäljebyrån.

Anna Bohman Enmalm, ordförande demokratiberedningen, 08-523 069 37, anna.bohman@sodertalje.se
Linda Färggren, koordinator på Södertäljebyrån, linda.farggren@sodertalje.se, 08-523 069 31