Temadagar ska öka kännedom om Södertälje

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 16:32 CET

Under vecka fem pågår årets första temavecka på Södertäljebyrån, ”Smaka på Södertälje”, där lokalproducerad mat står i centrum. Syftet med denna temavecka är att visa upp lokala företag för Södertäljeborna.

– Vi kickar igång vår första temavecka "Smaka på Södertälje" där lokalproducerad mat står i centrum, säger Aljosa Lagumdzija chef för Södertäljebyrån.

Fler temaveckor är planerade under året, bland annat kommer en fotoutställning med Södertäljebilder att visas upp.

– Det vi gör på Södertäljebyrån är unikt och vi är en av de första turistbyråerna i Sverige som utför den här typen av aktiviteter för våra invånare, företag och föreningar. Vi har redan haft besök av kollegor från Stockholm, Vimmerby och Eskilstuna som vill höra hur vi arbetar eftersom de har tankar på att göra det på liknande sätt, säger Aljosa Lagumdzija.

Temadagarnas syfte är att på sikt skapa möten mellan människor från olika delar av samhället, med olika bakgrund och erfarenheter samt sprida positiv anda över kommunen.

Fredagen den 5 februari klockan 11.00 - 16.00 bjuder lokala Södertäljeföretag på provsmakning av deras produkter på Södertäljebyrån.

Turistbyrån utveckla besöksnäringen och genom att driva Campus Telge erbjuda en