Temaveckan: Studera i Södertälje

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2016 13:55 CEST

Mellan den 4 – 8 april pågår årets tredje temavecka på Södertäljebyrån, ”Studera i Södertälje”, där utbildning står i centrum. Syftet med veckan är att visa upp vilka utbildningsmöjligheter det finns i Södertälje.

– Den här veckan fokuserar vipå utbildning. Södertäljes utbildningsmöjligheter är väldigt bra och fortsätter att utvecklas för att anpassas till arbetsmarknaden och de behov som finns i Södertälje och samhället i dag, säger Aljosa Lagumdzija chef för Södertäljebyrån.

På Campus Telge kan man läsa universitet och högskoleutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar.

– Genom utbildning får vi kompetenet arbetskraft och det är en väg in på arbetsmarkanden. Utbildning ger möjlighet att bygga nätverk samtidigt som man skapar och knyter nya kontakter som kan vara värdefulla för framtida yrkeslivet och karriärutvecklingen, säger Charlotte Fagerberg, karriärvägledare, Campus Telge.

Torsdag den 7 april och fredag den 8 februari klockan 11.00 - 15.00 finns det möjlighet att träffa utbildningsanordnarna från de olika skolorna i Södertälje.

Aljosa Lagumdzija, chef för Södertäljebyrån, 08-523 069 19, aljosa.lagumdzija@sodertalje.se

Charlotte Fagerberg, karriärvägledare, Campus Telge, 08-523 062 62 charlotte.fagerberg@sodertalje.se

Angelica Vallgren, pr- och pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se

Södertälebyrån utveckla besöksnäringen och genom att driva Campus Telge erbjuda en