SM i Skidorientering i Vemdalen

SM i Skidorientering i Vemdalen

Den 10-11 januari kommer SM i skidorientering att genomföras i Vemdalen med Söderhamns OK som huvudarrangörer. Tävlingarna har flyttats från Leksand p.g.a. snöbrist.

"Det är SM med masstart medeldistans och SM-stafetten inkl publiktävlingar som kommer att genomföras på Vemdalsskalet, säger Sören Calleberg, tävlingsledare för Söderhamns OK. Vemdalen har snö samt fin och gles fjällskog som passar utmärkt för skidorientering, fortsätter Sören och det kommer säkerligen att bli utslagsgivande banor".

Dessutom kommer en EM och JVM uttagningstävling i sprint att arrangeras för eliten på lördagseftermiddagen så det blir en stor tävlingshelg.

Senast det var skidorientering på Vemdalsskalet var för två år sedan. Då genomfördes Swedish Ski-O tour strax före julhelgen.

"Vi är väldigt glada att få vara delaktiga i SM-tävlingarna säger Maria Cederberg, VD Destination Vemdalen. Orientering i olika former är en stor sport i Sverige och vi ser oss ha goda möjligheter att i framtiden få bidraga till fler tävlingar".

Tävlingsarenan blir vid Vargens Värdshus på Vemdalsskalet.

För mer info:

Maria Cederberg, VD Destination Vemdalen, 070 - 559 1099