Vemdalen design Sveriges bästa butik 2016?

Vemdalen design Sveriges bästa butik 2016?

I lilla Vemdalen med ca. 600 invånare har det startats 31 aktiebolag under de senaste 5 åren och tillväxten i övrigt visar på ett välmående och starkt näringsliv. Ytterligare ett exempel på ett välmående näringsliv är Vemdalen design som är en av tre butiker som är nominerade till Årets butik i Sverige 2016. Det är vid den stora galan Retail awards i maj som handelns stora vinnare utses.

Juryns motivering till att just Vemdalen design valts ut som finalist lyder:
”Med ung energi och nya idéer har butiken på den härjedalska turistorten vuxit och fått flera kommersiella ben att vila på. Butiksförsäljningen för hemmets dekoration och livsstil kompletteras med e-handel, inredningstjänster, egendesignade produkter med lokalfärg och ett helt eget förbokningssystem. Med stark närvaro i sociala medier och engagemang i ortens frågor är Vemdalen design en livsstilsbutik i tiden. ”

-Det känns fantastiskt hedrande och jättestort att få vara med i detta sammanhang. Ser man tillbaka på tidigare vinnare så är det butiker jag själv ser upp till och det gör det extra roligt att få stå där själv som nominerad. Det är också väldigt kul att få representera Vemdalen på den stora galan i Stockholm i maj, säger Caroline Fredin som är ägare och VD i bolaget.

- Vi från Destination Vemdalen vill framförallt gratulera och tacka Caroline för den fantastiska insats hon gjort. På en liten ort som Vemdalen är det lokala engagemanget och entreprenörskapet oerhört viktig för en fortsatt stark utveckling. Genom nytänkande och starkt driv har Caroline lyckats kombinera framtidens teknik och den lokala butikskänslan för att skapa ett framgångsrikt företag, hatten av! Det säger Marcus Ståhl, vd på Destination Vemdalen.

Hur det går får vi veta den 16:e maj när vinnarna utses på Münchenbryggeriet i Stockholm under festliga former.

Marcus Ståhl, VD Destination Vemdalen AB. Tel. 070-825 25 44
Caroline Fredin, Ägare, Vemdalen design. Tel. 072-514 84 10