Ace Wilder klar för Kalmar Stadsfest!

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2017 13:00 CET

I helgen gick Ace Wilder vidare i Melodifestivalen med låten Wild Child. Nu är det klart att du kommer att kunna se henne på Kalmar Stadsfest i sommar. Lördagen den 12 augusti spelar hon på Larmtorgets scen.

I år är det tredje gången Ace Wilder tävlar i Melodifestivalen. Hon slog igenom 2014 med låten Busy Doin’ Nothin’, som slutade på andra plats. Förra året medverkade hon igen och precis som första året blev det en topplacering; låten Don’t Worry hamnade på tredje plats.

Ace Wilder är den första artistbokningen som har blivit klar till Kalmar Stadsfest 2017, som äger rum den 10–12 augusti. Planeringen pågår just nu för fullt och kring påsk beräknas hela festivalprogrammet vara klart. Som vanligt kommer det att bjudas på en härlig blandning av konserter och roliga aktiviteter – i dagarna tre!

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.