Destination Kalmar välkomnar fyra nya anställda!

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 13:00 CET

Kalmars evenemangsutbud blir allt större och till sommaren är Kalmar en av värdstäderna för UEFA Dam-EM 2013, som är årets största kvinnliga idrottsevenemang i Europa. Nu förstärks därför Destination Kalmar med fyra personer.

Elin Johansson tillträder en helt ny tjänst som marknadskoordinator.

Karin Weddingö tillträder ett vikariat på Kalmar Turistbyrå och kommer bl.a. att arbeta med bokning, reception och webb.

Therese Börjesson tillträder en ny tjänst som projektledare för programverksamheten på Kalmar Slott.

Johanna Alvtörn Heinecke tillträder en helt ny tjänst som projektkoordinator med fokus på idrottsturism. Tjänsten är ettårig och Johanna kommer framför allt att jobba med UEFA Dam-EM 2013.