Emil gör nya hyss på Kalmar Slott!

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2017 09:00 CET

Förra årets succé med Pippiteater i slottets torrgrav följs i år upp av en ny föreställning med Emil i Lönneberga. Kviske Nöjesproduktion står, liksom förra året, bakom föreställningen som har premiär den 27 juni.

Lekutställningen Emil! visades på Kalmar Slott förra året. Nu återkommer Astrid Lindgrens buspojke och hans familj till slottet. Denna gång i en familjeföreställning med musik, skratt och mycket hyss.

– Det känns jättekul att Magnus och Kviske Nöjesproduktion kommer tillbaka med en ny föreställning. Förra året var första gången vi hade aktiviteter i torrgraven sen Salves tid och det var mycket uppskattat, säger Therese Börjesson, evenemangsansvarig på Kalmar Slott.

Föreställningen med Emil kommer att spelas hela sommaren, samtidigt som Barnens Slott pågår på inre slottsområdet. Precis som förra året kommer det finnas möjlighet att lösa en biljett som gäller för både slottet och teatern.

– En viktig del av Kalmar Slotts verksamhet är just aktiviteter för barn och därför är det så roligt att kunna erbjuda ännu mer "lokalproducerad" barnteater, säger Therese Börjesson.

Biljetter till Emilföreställningen kommer att släppas på kalmarslott.se den 1 mars.

Kontakt:
Therese Börjesson, evenemangsansvarig, Kalmar Slott
0480-45 14 95, therese.borjesson@kalmar.com

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.