Erik XIV och gycklare äter hotellfrukost i Kalmar!

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2013 16:20 CEST

Erik XIV tillsammans med en gycklare kommer under hela sommaren att besöka sju av Kalmars större hotell för att under hotellfrukostar genomföra ett skådespel. Kungen är livrädd för att maten är förgiftad och för att det på hotellet döljer sig danska spioner. Gycklaren undersöker maten, tränger sig före i kön och förser Kung Erik med den mat han begär.
Kung Erik samtalar också med gästerna. Han berättar bland annat om allt som händer på sitt ståtliga slott, att han skall gifta sig med Elisabeth och om kriget mot Danmark.
Eventet avslutas med att Gycklaren delar ut flyers om Kalmar Slott till alla frukostätande hotellgäster.

HOTELLFRUKOST MED ERIK XIV OCH GYCKLARE
Tid: Klockan 9:00